Halušky s bryndzou +video
-50 dkg syrových brambor
-20 až 25 dkg hladké mouky
-1 menší vejce
-sůl podle chuti
-20 dkg bryndzy
-10 dkg anglické slaniny
-1 lžíce sádla
-pažitku nebo petrželku
Brambory nastrouháme najemno, osolíme, přidáme vejce, mouku a zpracujeme. Těsto nebude řídké a jestli si nebudete jistí,že je dost tuhé, tak si lžičkou hoďte malý kousek do vody a když se rozvaří, přidejte ještě mouku.
Halušky vaříme ve slané vodě a asi po třech až čtyřech minutách zkusíme jestli už jsou hotové. Přecedíme je a můžeme je i propláchnout. Zamícháme s nastrouhanou bryndzou (ona se stejně rozteče).
Můžeme si ještě na sádle opéct slaninu a halušky si s ní posypat. Posypat je můžeme i pažitkou nebo petrželkou.
Z této dávky jsou dvě velké porce, nebo tři malé.

Fotogalerie
Doporučte recept:






No teda ředit bryndzu mlíkem
Vloženo: Út, 27/03/2012 - 15:16; autor: Kuba (bez ověření)No teda ředit bryndzu mlíkem nebo smetanou, to bych do vás, Slováci, neřekl. Já si je dělám s bryndzou a se zelím, ale bryndzu neředím, fuj. A slaninu ani za boha.
halušky s uzeninou
Vloženo: Út, 26/04/2011 - 18:04; autor: Heřman (bez ověření)Dobrý den Ivanko,byl jsem teď o svátcích v Praze a na Staromáku si dal halušky se zelím a klobásou.Měli je výborný,dobře ochucený,i nekřesťansky drahý.Rád bych si je doma udělal,ale nevím ,čím to dochutit.Poradíte mi??
tak toto mozu robit iba cesi,
Vloženo: Pá, 15/04/2011 - 20:24; autor: Nepřihlášený (bez ověření)tak toto mozu robit iba cesi, halusky s bryndzou a anglickou slaninou, tie sa predsa robia s oravskou a bryndza sa rozmiesa s trochou smotany alebo mlieka.
Halušky
Vloženo: Ne, 18/03/2012 - 14:42; autor: Nepřihlášený (bez ověření)S odpuštěním jsem slovak a takhle zpoarchantit slovenské skoro národní jídlo jsem ještě neviděl- místo slaninky anglickou a posypat pažitkou no to je fakt barbarství nejhrubšího zrna .....no proti gustu žádný dišputat ale pak to nazvěte jinak a né halušky s bryndzou važený autore ........
nepovez, naozaj, vrat sa do
Vloženo: Pá, 02/03/2012 - 10:22; autor: Nepřihlášený (bez ověření)nepovez, naozaj, vrat sa do Tatier a žier si tam svoje haluše
TYTO HALUŠKY JSEM DĚLALA
Vloženo: So, 22/01/2011 - 12:02; autor: Světluše (bez ověření)TYTO HALUŠKY JSEM DĚLALA NĚKOLIKRÁT A JSOU OPRAVDU VÝORNÉ JINÉ NEDĚLÁME.....DĚKUJEME ZA RADU A TIP
Ta diskuze je pro mě
Vloženo: Čt, 30/12/2010 - 12:41; autor: iris (bez ověření)Ta diskuze je pro mě zajímavá. Určitě se shodneme, že jiný kraj, jiné pojetí. Taky se o to zajímám, některé recepty jsem převzala od tchýně, která je z moravy, ale léta žije na slovensku.Ale sbírám kuchařky a hlavně klášterní. Granadýr / granatnický pochod, grenadýrmarš/ bych s haluškami nespojovala.Cituji : zkráceně: do omastku usekanou cibuli zapěnit, lžíci růžové sladké papriky zapěnit, do toho hnedle vařené na kostky nakrájené brambory a oceděné flíčky, dle potřebyosolit atd, můžeme přidat vařené uzené maso.
recept z vojenské kuchyně c.k.1916 pěší pluk znojemský.
Grenadýr vařím léta, jak jsem převzala od tchýně, recept tu najdete.
Já jen, že vaření je krásná záležitost a historie mě opravdu baví.
Ráda si přečtu jiná krajová pojetí a i ty diskuze.
Tato diskuze je pro mne
Vloženo: Pá, 07/01/2011 - 15:31; autor: Dužina (bez ověření)Dobrý den, Iris, nespojil jsem Grenadýrmarš s haluškama ale s jídlem z nudlí. Asi jsem to nenapsal dost srozumitelně, nejsem moc na recepty. Souhlasím s váma v receptuře na Grenadýrmarš(znám od své babičky), jen bych doplnil, že to slovo se přestalo používat po zániku c.k. armády a vzniku republiky s tím, že připomíná staré časy monarchie a zavedlo se pojmenování halušky. Vyčetl jsem toto v úvodu kapitoly o všedních jídlech pracujících v Kejřové kuchařce. Jen jsem to připsal pro zpestření ve své poznámce, čemu všemu se v Čechách říká halušky, což Slováky a slovenské Maďary na Češích velmi rozčiluje.
Bryndzové halušky
Vloženo: Čt, 30/12/2010 - 10:18; autor: Dužina (bez ověření)Skutečné, slovenské bryndzové halušky jsou pokrmem z 15stol., kdy se do Evropy dostaly brambory. Používají se starší škrobnaté brambory. Strouhají se na speciálním struhadle, tedy nikoliv na běžném s jemnými struhy. Vejce ani sůl se nepřidává, neboť vejce byla pro chudý lid zdrojem příjmů, sůl vzácná, těsto váže škrob obsažený v bramborách. Do nastrouhaného těsta se přidává polohrubá mouka dle toho jak nastrouh.brambory sají (bývá to vskutku různé) až do chvíle, kdy těsto je vazké, čili maže se. Taktéž se pravé slovenské halušky nevaří. Voda se převaří asi po 5 minutách varu, ztlumí se plamen a halušky se z hromádky na mokrém prkénku jakoby odkrajováním tenkých nudliček, vhazují do vřící vody těsně před varem. Halušky padají ke dnu a jakmile se srazí škrob, vyplavou na povrch. Po vyplavání necháme nevýše 2 - 3 minuty na povrchu a sbíráme cedníkem do vedle stojícího dalšího hrnce s horkou osolenou vodou. Až jsou všechny halušky uvařené a v hrnci se slanou vodou odpočaté, jsou hotové.Dobře scedíme a rozdělíme na talíře.Původně se jedli ze společné mísy. Pravá bryndza je krémovitá, strouhání nepřipadá v úvahu. O anglické slanině se chudým na Oravě, Spiši či Horehroní ani nesnilo a tradičně se dodnes používá slanina(špek). Cca 10 dkg bryndzy a 5 dkg slaniny na porci. Petrželka, pažitka či bazalka se používá jen na zdobení, zato bohatě a doporučuji těm, kdo jídlo nikdy neviděli nebo nejedli. Pokrm totiž po přelití bryndzou nevypadá vábně a každému, smaženým špekem roztavená bryndza nevoní.Dobrou chuť k pravým, slovenským, bryndzovým haluškám.
)
Spor, zda strapačky či halušky
Vloženo: Čt, 30/12/2010 - 10:37; autor: Dužina (bez ověření)Dovolím si přispět svou troškou do sporu o názvech halušky, strapačky.
V Čechách se říká halušky i nudlím s tvarohem nebo s dušeným kysaným zelím a sypaným pálivou paprikou, pokrmem to ze zákopů I.svět. války, zvaným pamětníky "Grenadýrmarš". Strapačky je název z moravskoslovenského pomezí, jde o těsto na halušky strouhané na obyč. struhadle s jemnými struhy, kdy po uvaření jakoby vykukují střapečky z halušků. Toto těsto bylo nastatavováno(mírně)vařeným bramborem, většinou z minulého dne. Do strapaček se vejce přidává právě kvůli nastavení vařeným bramborem. Těsto se nesolí a díky vejci ho lze vařit. Hotové halušky/strapačky se podávají s dušeným kysaným zelím, hodně kořeněným a osmaženými kostičkami uzeného masa, nejlépe bůčku. Tam, kde je těsto ze syrových brambor a vařených brambor "půl na půl", nazývá se bosáky, klouzáky podle toho ve kterém kraji. Poznatky mám od své prababičky, která se učila vařit ve Vídni a Budapešti, a pak až do sňatku vařila v hraběcí kuchyni Palfyovcům ale i chudým sloužícím tradiční pokrmy.
halušky, strapačky
Vloženo: So, 02/10/2010 - 17:04; autor: iris (bez ověření)Je to tak, že je jedno jestli se zelím či s bryndzou.... prosím, základní rozdíl je v tom, že halušky jsou bez brambor, mouka, vajíčko... zatímco strapačky jsou ze syrových brambor,do kterých vajíčko opravdu nepatří ! Problém je v tom, že u nás se říká halušky vlastně strapačkám a bohužel i v některých hospodách.
Halušky
Vloženo: Ne, 18/03/2012 - 14:47; autor: Nepřihlášený (bez ověření)Když už chcete o něčem psát tak si aspon přečtěte nějaky recept na skutečné halušky a ty noky si žerte s odpuštěním sám a neplette se do debaty když nevíte ktera bije
Halušky
Vloženo: Čt, 30/12/2010 - 10:43; autor: Dužina (bez ověření)Halušky jsou vždy z brambor, neboť název pochází ze Slovenska. To, co píšete Vy, jen z mouky a vejce, jsou noky. Neubírám vám tímto sdělením právo nazývat vaše noky jakkoliv, třeba i halušky ale mějte na paměti, že Slováky a slovenské Maďary tím rozzuříte do nepříčetnosti.
halušky
Vloženo: St, 29/09/2010 - 12:01; autor: olina (bez ověření)Včera jsem se vrátila ze Slovenska a nakoupila jsem jsem brynzu.Halušky jsem si dala i v restauraci.Připadaly mi , že jsou bez brambor.Dělám takové podle starých norem pro restaurace.Slyšela jsem,že ty z brambor jsou střapačky.Tak teď v tom mám hokej.Jak to vlastně je?Dnes jsem je vařila podle Ivanky a byla to mňamka.Ivanko díky .....
Tak a teraz mam v tom uplne
Vloženo: St, 17/08/2011 - 13:56; autor: sima4 (bez ověření)Tak a teraz mam v tom uplne hokej, halušky na Slovensku su z brambor a polohrubé muky dava sa vajíčko halušky bez brambor nie su halušky !!!!!!!!!!
strapacky su s kapustou!
Vloženo: So, 02/10/2010 - 16:35; autor: Nepřihlášený (bez ověření)strapacky su s kapustou! Bryndzove su halusky!
Ktory blbec vymyslel, ze
Vloženo: So, 02/10/2010 - 16:34; autor: Nepřihlášený (bez ověření)Ktory blbec vymyslel, ze bryndzu treba struhat? Je to mlety ovci syr, ktory sa teplom halusiek sam roztopi! Ako syrokrem, alebo ako maslo. Do slovenskeho narodneho jedla davat anglicku slaninu!!!??? Domacu, alebo oravsku. Do halusiek sa nikdy nedava vajce!
Hlavně se slovně kroťte,nebo
Vloženo: So, 02/10/2010 - 17:53; autor: IvanaHlavně se slovně kroťte,nebo Vám příští příspěvky vymažu. To je každého věc a vy si to dělejte jak chcete. A že píšete jako anonym tak to Vám nevadí?????
Halušky
Vloženo: Ne, 18/03/2012 - 14:51; autor: Nepřihlášený (bez ověření)No tak si je smažte ale tím nesmažete to že pokud napíšete recept na halušky s bryndzou tak at v něm nejsou bludy .....pak raději je snad lepší takové zhuvěřilosti sem ani nedavat....... a to že někdo píše anonymně , když má pravdu, tak na tom nic není,je to každého věc
Dobrý den
Vloženo: Po, 19/03/2012 - 11:31; autor: Radka (bez ověření)Dobrý den neznámý,
samozřejmě, že takovýhle příspěvek bude smazán. Víte proč? Protože tento web včetně komentářů a fóra má, na rozdíl od Vás, úroveň.
A Jardovi přejeme, co nejméně mazání čili práce vniveč a paní Ivance co nejvíce spokojených čtenářek a čtenářů webu, kteří osvědčené receptíky vyzkouší, ke své spokojenosti.
Tyto halušky jsem vařila a upřímně byly nejlepší, jaké jsem kdy jedla. Výborné. Navíc nezapomeňte, že recepty a recepisy prochází vývojem, úpravami, používají se nové a jiné ingredience. Názvy se liší vzhledem k lokalitě a zvykům, tradicím. To je naprosto normální a přirozené. Na každém je, který recept nebo úpravu zvolí. I zde v komentářích je znát, že se halušky (strapačky apod.) vařili v minulosti jinak a jinak byly nazývány. Bylo to dáno dostupností použitých surovin.
Paní Ivanko, Jardo a všichni slušní a vychovaní příznivci webu, mějte se krásně, jarně!
Já se bavim Jarda
Vloženo: Ne, 18/03/2012 - 15:00; autor: EkucharkaJá se bavim
Jarda
Jenom jsem přidala k té
Vloženo: St, 29/09/2010 - 12:04; autor: olina (bez ověření)Jenom jsem přidala k té hladké i hrubou mouku a bez vejce.Nerozvářely se!!
Ahojky Olinko, tohle už
Vloženo: St, 29/09/2010 - 12:53; autor: IvanaAhojky Olinko, tohle už vařila manželova babička před 25 lety a tak to nazývala a já to prostě převzala
Ona tam dávala to vajíčko, ale jak vidím tak nemusí být
přeji hezký den. Ivana M
Mouka
Vloženo: So, 08/05/2010 - 18:50; autor: Christoph (bez ověření)Hruba mouka a k tomu krupice delaj o mnohem lepsi vysledek nez hladka mouka.
Dělám je často, tak to můžu
Vloženo: So, 08/05/2010 - 20:42; autor: IvanaDělám je často, tak to můžu zkusit
Ivana M
Christoph, tak krupica do
Vloženo: So, 08/05/2010 - 20:29; autor: Olga (bez ověření)Christoph, tak krupica do cesta na bryndzové halušky - to už vôbec nie, vajce tiež netreba, stačia zemiaky a múka, dnes som dala hrubú aj hladkú a halušky nemali chybu, bryndza bola veľmi chutná, v tomto období je najlepšia.
Pani Iva, som úplne nadšená
Vloženo: So, 24/04/2010 - 23:38; autor: lexona (bez ověření)Pani Iva, som úplne nadšená týmto Vaším výmyslom....na túto stránku som prišla len náhodou a hneď sa mi zapáčila...odvtedy dám chlapom doma na výber, čo chcú obedovať, zalistujem vo Vašej kuchárke a všetko je jednoduchšie....síce varím už 18 rokov sama, ale o niektorých receptoch som ani nechyrovala...najviac mam nedostatky s úpravou rýb, tak týmto chcem poďakovať aj za tých pár receptíkov, ktoré tu máte..
Dobré jitro paní Lexono,
Vloženo: Ne, 25/04/2010 - 07:35; autor: IvanaDobré jitro paní Lexono, zdravím na Slovensko .To mám opravdu radost
Do těch rybiček se budu muset nějak vložit i když jsem teď dělala filety z mořské štiky a časem sem také dorazí.
Hezký den z Prahy přeje Ivana M
Súhlasím s Martinom!Slanina
Vloženo: St, 18/11/2009 - 12:58; autor: Ďuri (bez ověření)Súhlasím s Martinom!Slanina jedine poctivo udená a nie nejaké anglické výtvory/kedy prišli slováci do styku s anglickou slaninou?/.Najprv zaliať vypraženou slaninou a potom bryndzu rozmiešanú v smotane alebo v prípade núdze v trochu mieka.Nič iné!No a na záver,halušky nie sú také šúľky ale malé kúsky hádzané do vody z lopárika ako to robila moja mama.
Souhlasím .Brynza se rozpustí
Vloženo: So, 24/04/2010 - 14:37; autor: Marie (bez ověření)Souhlasím .Brynza se rozpustí na slanině a potom se do toho zamíchjí halušky.To co bylo ve videoreceptu asi moc dobré nemohlo být.Jinak se mě vaše recepty moc líbí.Díky
Díky za pochvalu, ale tohle
Vloženo: So, 24/04/2010 - 15:49; autor: IvanaDíky za pochvalu, ale tohle nám chutnalo, ale jak já říkám, každý má jiné chutě. Jinak kritiku samozřejmě také beru, když je slušně napsaná a podepsaná. přeji hezký víkend. Ivana M
..pripájam sa k Ďurimu, na
Vloženo: So, 28/11/2009 - 10:48; autor: Olga (bez ověření)..pripájam sa k Ďurimu, na bryndzové halušky sa dáva obyčajná údená slanina, halušky zásadne nepreplachovať, bryndza sa nemusí strúhať, stačí nadrobiť, ona sa v horúcich haluškách rozpustí. Ak sú halušky po zmiešaní s bryndzou veľmi tuhé, pridáva sa tá scedená voda z uvarených halušiek, treba si vždy trocha nechať,to sú pravé "Liptovské halušky".Žila som na Liptove 15 rokov a v našej obci sa poriadala aj súťaž vo varení bryndzových halušiek, ktorá mala už aj celoslovenský charakter, takže skúsenosti mám. Neberte to ako nejaké mentorovaniez mojej strany, ale to sú len moje dobre mienené rady.
Dobrý den paní Olgo, to já
Vloženo: So, 28/11/2009 - 14:44; autor: IvanaDobrý den paní Olgo, to já když je to napsané slušně, tak to všechno beru. přece učený z nebe nespadl. přeji hezký den. Ivana M
to asi nepojde..domaca
Vloženo: So, 07/11/2009 - 00:26; autor: Nina66 (bez ověření)to asi nepojde..domaca bryndza
k tomu treba ovecku-mliecko-syridlo(myslim ze je to enzym chymozin zo zaludku teliat- sice je mozny aj suseny)-urobit ovci syr v osatke - vyzriet - syr pomliet - a mate bryndzu...asi tak nejak priblizne.. tak vidim to na zajdenie do obchodu a kupenie..
Ja som zo zapadneho Slovenska
Vloženo: So, 07/11/2009 - 00:16; autor: Nina66 (bez ověření)Ja som zo zapadneho Slovenska a o tych sa hovori ze nevedia varit dobre halusky..a po tom co ma to naucila spolubyvajuca na intraku - original z Kysuc(tam maju tiez casto halusky lebo maju ovce i bryndzu), uznavam ze je to pravda. Ako prve do tychto halusiek - nikdy vajce, ked muku tak hrubu s trochou hladkej, preplachovat sa nemaju, maju byt trochu oslizle (niekto nechava dokonca aj trochu vody) a hned sa tam da bryndza a roztiecie sa.. Vegetariani mozu navrch osmahnut posolenu cibulu do hneda..
Ja uz ine nerobim..
Pozn.: Halusky s vajcom a hladkou mukou (ale bez zemiakov) sa robia ako priloha k masu (perkeltu) a na juznom Slovensku sa volaju nokedle
Dobrý večer Eriko, tak to mě
Vloženo: Po, 19/10/2009 - 21:35; autor: Ivana (bez ověření)Dobrý večer Eriko, tak to mě klidně můžete poslat to mě zajímá. Mejlík je na každé stránce. Pořád je co se učit
Takhle mě to naučila maminka mého muže už před dvaceti roky a tak to dělám a vlastně jsem nikde jinde nepátrala. Zdraví Ivana M z Prahy 
Dobry den, Viem, ze kazdy
Vloženo: Po, 19/10/2009 - 20:52; autor: Erika (bez ověření)Dobry den,
Viem, ze kazdy narod si prisposobuje recepty ineho naroda tak ako im najviac vyhovuju. Tak isto i kazda rodina vari jeden a ten isty recept inym sposobom. Ja pochadzam z oblasti, kde sa halusky varia tyzdenne v niektorych rodinach i 2 krat. A mozem Vam povedat, ze prave bryndzove halusky varia uplne inak. Ak by ste mali zaujem, tak Vam cely postup poslem a skuste ich uvarit potom. Budu chutnejsie... S pozdravom Erika zo Slovenska
Slovenské halušky
Vloženo: Po, 14/06/2010 - 18:47; autor: Nepřihlášený (bez ověření)Dobrý den paní Eriko,
moc Vás prosím o zaslání receptu na pravé brynzové halušky podle toho jak se vaří u Vás ve Vaší oblasti, neboť vím, že v každé slovenské oblasti se vaří trochu jinak.
Moc děkuji za zaslání
Ludmila
Martičko,brynzu raději kup.
Vloženo: So, 03/10/2009 - 13:35; autor: Vlasta (bez ověření)Martičko,brynzu raději kup. Dobrou chuť.
dobry den,chci se zeptat jak
Vloženo: So, 03/10/2009 - 12:37; autor: marta (bez ověření)dobry den,chci se zeptat jak se děla brynza,snažila jsem se někde najít recept ale bez úspěchu,děkuji
Milá Pepino, kromě bryndzy
Vloženo: Čt, 01/10/2009 - 23:23; autor: Jarmila (bez ověření)Milá Pepino, kromě bryndzy jsou výborné s dušeným zelím nebo s tvarohem, ale to musí být polité rozehřátým máslem.Dají se taky jíst s vaječinou usmaženou na slanině.Přeji dobrou chuť. Jarmila
Ahojky Honzo, tak já mám
Vloženo: Čt, 01/10/2009 - 20:35; autor: Ivana (bez ověření)Ahojky Honzo, tak já mám takovou zkušenost se svíčkovou. Vařím dobrou, ale takovou jako máma ne
Jednou jsem byl na Slovensku
Vloženo: Čt, 01/10/2009 - 19:12; autor: Honza (bez ověření)Jednou jsem byl na Slovensku a jedna rodina mě pozvala na halušky s
brynzou.Mladá žena mi řekla,že takové halušky jako vaří její stará
mama jsem nejedl! Měla pravdu!Byla to mňamka.Občas si je někdy dám
restauraci.Ale takové halušky které vařila za stará mama už neuvaří
nikdo!
Keď už,tak pirohy a nerobia
Vloženo: St, 16/09/2009 - 11:26; autor: Viera (bez ověření)Keď už,tak pirohy a nerobia sa z rezancového cesta,to by sa nedalo zlepiť,ale bez vajcia.Tieto jedlá sa varia dodnes na výchde Slovenska.Cesto je oveľa mäkšie,po rozvaľkaní sa poreže na štvorčeky a plní sa kyslou varenou kapustou,okorenenou,alebo so zemiakmi od druhého dňa a zmiešané s bryndzou,alebo so syrom /horký syr sa to volá/ je to tvaroh dosť posolený a namačkaný do nádoby,nechá sa stáť poliaty maslom 1-2 týždne na studenom mieste a potom sa može použiť jak na halušky,tak do pirohov,ale zmiešaný so zemiakmi.Je to dosť pikantné a samotné by nebolo tak dobré,pirohy sa plnia aj slivkovým lekvárom a na to opraženú struhanku s maslom,Poliaci robia s kyslou varenou kapustou a hríbami.Je to pracné,ale lacné a sytém a potom len pijete vodu.Varí sa to dosť často.Opytajte sa svojich rodičov čo odtiaľ pochádzajú čo to je za dobrota.
Tie halušky sa naozaj robia
Vloženo: St, 16/09/2009 - 10:52; autor: Viera (bez ověření)Tie halušky sa naozaj robia bez vajcia,zemiaky nasrúhané najemno,na sítku s veľkými otvormi sa prepasírujú a može sa to robiť z malej dosky-prkénka lyžicou,je to rýchlejšie,ale sú väčšie kúsky.Až vyplavú,tak je to hotové.Prelejem to horúcou vodou,necham okapať a pomastí sa to.Tá bryndza sa nestúha,ale rozdrobí a navrch škvarená slanina,najlepšie domáca,ale ak nieje,tak kúpená,ale nie náhražky.Robí sa to s kyslou podusenou kapustou,sladkou z hlávky kapustou,ale mastí sa cibuľkou.Škvarky sa možu dať na vrch.V Čechách sa robia,ale väčšie kúsky,ale k tomu musí byť mäso/ chlupaté knedlíky/a kapusta.Do cesta radšie potom dám vajičko,je to istejšie.Nesmie to byť tvrdé.
já je dělám podle babičky
Vloženo: St, 26/08/2009 - 11:11; autor: monika (bez ověření)já je dělám podle babičky která byla ze slovenska. nedáváme vajíčko, slaninu opečeme a do ní rovnou zamícháme halušky s bryndzou. Halušky jsou uvařené když vyplavou na povrch. Je to moje nej. jídlo. Vynikající jsou i pyrohy. To se udělá nudlové těsto. na náplň se uvaří tak 3 brambory, vyšťouchají se a přidá se k nim bryndza a pažitka. z těsta se vykrojí kolečka která se naplní touto náplní, dobře uzavřou (vznikne půlkruh) a uvaří ve vodě. Polijí se vyškvařenou slaninou.
:P Lucio, stromy ne, ale to
Vloženo: Čt, 04/06/2009 - 07:24; autor: Ivana (bez ověření)Ivanka, je to delikatesa.
Vloženo: St, 03/06/2009 - 13:54; autor: Lucia (bez ověření)Ivanka,
))
je to delikatesa. Kludne si daj aj ty, ked budes predtym aspon tri hodiny v lese pilit stromy
:P Ahojky Lucio, tak to je
Vloženo: St, 03/06/2009 - 13:12; autor: Ivana (bez ověření)Ahoj, v prvom rade pochvala
Vloženo: St, 03/06/2009 - 12:40; autor: Lucia (bez ověření)Ahoj, v prvom rade pochvala za tento super web!
). Pridame kyslu smotanu, mlete cierne korenie, mozme aj sol podla chuti a papkame 
A teraz k haluskam - uz tu boli spominane rozne verzie, ja si dovolim pridat este jednu, podla mna fantasticku, ktora sa vari u nas na vychode Slovenska. Pozor, je to kaloricka bomba
Pripravime si klasicke haluskove cesto /zemiakove, bez vajicka/. Halusky vsak nehadzeme do cistej vody, ale do osolenej vody, v ktorej sa predtym do makka varili susene huby - najlepsie prave dubaky - a tiez male kusky zemiakov /velke asi ako halusky/. Ked halusky vyplavu na povrch /budu mat jemne hnedu farbu od tych hub/, vodu scedime, halusky, huby aj zemiaky dame do misy a dame do toho rozpustit cele (ak robime mensiu davku, tak polovicu) maslo
Dobru chut!
Poslat nový komentář